Dag 5 Taman Negara

18 juli 2012 - Taman Negara National Park, Maleisië, Maleisië

Zo wat een slopende dag vandaag. Vanmorgen vroeg werden we opgehaald om vervolgens 2,5 uur in een busje te zitten. Wel mooi hoor zodra je KL verlaat kom je in een landschap van alleen maar bomen en bergen.  Wat geeft onze reisorganisatie aan voor vandaag:

Na het ontbijt vertrekken we naar Kuala Tembeling. Dit is de opstapplaats voor de traditionele longtail boot die ons naar één van de oudste regenwouden ter wereld zal brengen: het Taman Negara National Park. We laten hier de bewoonde wereld steeds verder achter ons en varen zo dieper en dieper de jungle in. Laat u overweldigen door de unieke flora en fauna die dit gebied te bieden heeft. Bij aankomst heeft u de tijd om wat uit te rusten, dan volgt er een korte introductie over het regenwoud. U kunt ook een unieke avondwandeling maken door de jungle (optioneel). Tegen de schemering is er een symfonie van geluiden van vogels, insecten en andere wilde dieren te horen. Dit zal zeker voor een onvergetelijke ervaring zorgen! U verblijft 2 nachten in Taman Negara.

Helaas moesten we op plaats van bestemming nog eens 2 uur wachten voordat we op de longtail boot konden. We zouden pas rond half 2 weg gaan...pffff hadden we eigenlijk nog wel kunnen uitslapen haha, maar goed geen probleem het is vakantie. Eindelijk konden we de boot op. Leuk met 15 man in zon smal kut bootje (zie foto) en dan ook nog al onze bagage erbij. Dat werd erg professioneel voor en achter op het bootje gekwakt. Hopen dat we die nog zien als we er zijn en dat ze niet onderweg in het water zijn gevallen.  Gelukkig is alles goed gekomen en hebben we onze bagage mee kunnen nemen naar ons hotel.  Het duurde dan wel weer 3 uur op de boot, maar we zijn dat nu inmiddels wel gewend. Ze reizen hier graag haha. Omdat we nog niets hadden gegeten waren we erg brak. Het was inmiddels half 5 en te laat voor lunch en te vroeg voor avondeten. Dan maar ff een tukkie en dan maar naar het restaurant.  Vandaag hebben we beide eigenlijk nog het lekkerst gegeten. Detje had een kip kokos met rijst. Eigenlijk een soort curry, maar dan de milde versie. Ik had een kip curry, lekker pikant met een heerlijke currysmaak. We blijven de curry's toch het lekkerste vinden. Gelukkig hadden we dit restaurant goed uitgekozen want we konden lekker blijven zitten, want we werden hier weer opgehaald voor de nightwalk in het regenwoud. Zaklampie gekocht en per boot nog geen 50 meter weer afgezet. Erg leuk om mee te maken, ondanks dat je geen kloot ziet. Na een wandelende tak, een paar spinnetjes en een klein slangetje. Maar ondanks dat wel leuk om tussen die onwijs grote bomen te lopen en al die geluiden te horen. Wel erg warm en benauwd zeg... Mijn tshirt was doorweekt toen we terug kwamen.

mensen we gaan slapen het is inmiddels 23:21uur en morgen gaat de wekker weer vroeg.

groetjes en tot morgen, als het goed gaat met internet

1. Ma:
    18 juli 2012
    Dat ziet er geweldig uit, is meer mijn ding dan die stad, maar goed dat weten jullie van mij.
    Die geluiden van de Jungle lijken mij ook een heel bijzondere ervaring en fijn dat jullie lekker gegeten hebben, want de maag wil ook wat.
    Ik ben weer benieuwd naar morgen, lezen(als het lukt) wat jullie dan te vertellen hebben.
    Slaap lekker!
  2. Tine Schimpl:
    hallo jullie twee
    ik schrijf maar steeds en ik krijg het niet weg. daar ben ik dan weer te dom voor, ik lees jullie bericht heel graag en ben steeds benieuwt naar het volgende, prachtig allemaal, ook zulke mooie fotos,in één woordt fantastisch,
    en dan pas als je net als jullie daar bent,
    geniet maar lekker en dan heb ik weer wat spannends te lesen,
    liefs Tine
  3. Odyl:
    18 juli 2012
    Weer spannende avonturen hoor , heerlijk kijk uit naar morgen veel plezier en slaap lekker, liefs Odyl
  4. Robannah:
    Luitjes,

Leuke verhalen en nog veel plezier tesamen aldaar.

Gr. Robannah
    ps, jullie krijgen de groetjes van tante Netty