Dag 11 Langkawi

24 juli 2012 - Langkawi, Maleisië

Als eerste nieuws over tante det. Ik was gister vergeten te vertellen dat het alweer een stuk beter gaat. Ze kucht nog wel en heeft af en toe nog last van haar keel.

Vanmorgen was het weer vroeg opstaan, om 7 uur werden we opgehaald voor de tocht naar de jetty. (Ferry) We waren al rond kwart voor 7 bij de receptie en de chauffeur ook al dus we waren extra vroeg op de jetty. Deze zou pas rond half 9 gaan dus moesten wel even wachten. Konden we nog even goed wakker worden. Het duurde toch gauw 3 uur die boottocht. Ondertussen hebben we twee films kunnen kijken en een stijve nek opgelopen van de airco die lekker hard in onze nek aan het blazen was. Onze chauffeur op Langkawi stond ons al op te wachten, deze was niet van onze reisorganisatie hier op maleisië maar even ingehuurd om ons naar ons hotel te brengen. Zodra we de weg op waren kwamen de excursies en dergelijke gelijk naar voren. Het was tijd de toeristen een oor aan te naaien hahah, maar we waren. Niet van plan om gelijk iets te gaan doen. We wilden eerst naar het hotel om daar op ons gemak even aan te voelen hoe het hier is en hoe de dag verder ging verlopen. Het weer zit ons wel tegen hoor. Geen zon, maar warme temperatuur onder een mooie wolkenlucht. Vanuit ons hotel kunnen we de kabelbaan zien waar Nel ons op wees. Helaas was vandaag niet de dag om dit uit te proberen. (zie foto) de top staat helemaal in de wolken. Hopelijk hebben we morgen meer geluk. Omdat we nog niets hadden gegeten, we hadden immers ontbijt over geslagen, hebben we hier een lekker maleisisch sateh genomen met een heerlijke kokosmilkshake. We zijn ook nog even wezen navragen of er snorkel excursies zijn, helaas waren deze er alleen voor een hele dag. Dit wilden we niet aangezien we hier morgen alleen nog zijn en ook nog even willen relaxen aan het strand. Het is een erg drukke vakantie geweest zonder al te veel relax tijd. Op het moment lijkt er wel een storm aan te komen, het begint hier nu echt heel hard te waaien. Ben benieuwd hoe dat zal zijn zo.

we vragen ons trouwens ook af of dit wel hetzelfde hotel is geweest als waar Rob en Nel zijn geweest. Wellicht dat jullie dit kunnen bevestigen naar aanleiding van de foto's en de naam van het hotel, Mutiara burau bay, want het lijkt namelijk of veranderd of een ander hotel. We kunnen namelijk de foto's die we van jullie hebben gezien niet plaatsen. Maar wellicht zitten we ernaast.

vanavond maar weer lekker eten, bedenken wat we morgen gaan doen naast de kabelbaan, mits goed weer.

groetjes maar weer.

1. Ma:
    24 juli 2012
    Levert wel hele mooie plaatjes op die bergen zo in de wolken, ook de andere foto's zijn heel mooi, prachtig hutje.
    Hoop echt dat het morgen een stralend zonnige dag wordt voor jullie.
    Dat is dan al jullie laatste vakantie dag daar, mmm wat gaat de tijd snel zeg.
  2. Tine Schimpl:
    hallo ,jullie twee.
    fijn dat het odette toch al beter gaat, en ze niet verder ziek geworden is,
    wat een mooie foto´s weer, zijn net anzichkaarten,
    ik hoop voor jullie dat jullie dat morgen kunnen gaan doen,
    hier bij ons is het wel zo, als de berg in de mist ligt en je dan boven bent, en daar is zon ,je niet in het dal kunt kijken,
    ik geniet er dan van , want dan denk ik de wereld is klein
    en daar beneden is niets, maar als je maar één dag hebt wil je toch het uitzicht van boven kunnen genieten, ik hoop dat het morgen beter is, en ik lees dan van een ademberofend uitzicht, veel liefs
    Tine
  3. Nel Hopmann:
    Hoi,

Ja hoor, het is hetzelfde resort met dezelfde hutjes, en ik hoop ook dezelfde aapjes.Ik hoop voor jullie dat het weer morgen beter is, want het uitzicht bij helder weer is grandioos.

Ach ja, en dan die lange reis weer terug, wij zijn in februari geweest en vertrokken we met 35 graden plus en kwamen op Schiphol met -10 graden, maar dat blijft jullie bespaart.
    Goede reis, maar geniet nog eerst een dagje van Langkawi!

groetjes en liefs,
    Nel
  4. Ma:
    24 juli 2012
    Gaat er weer lekker aan toe bij jullie. Weer op een bootje en danseres zaten. Wat een slecht leven. Nog effe genieten en dan weer terug. Buiten de periode dat jullie terug reizen hebben jullie nog een voordeel ten opzicht van wat Nel vertelde. Als jullie aankomen is de temperatuur gedurende de dag ongeveer 26 graden. Truien kun je dus gewoon inpakken.
  5. Ma:
    24 juli 2012
    Er staat iets vreemds in mijn vorige reactie. Dat is de oorzaak van dikke vingers tijdens het typen. Wat ik daar wilde schrijven weet ik nu al niet meer. Lekker belangrijk.!!!!!!
  6. Ma:
    24 juli 2012
    Ik zie het al, het moest zijn: " en dan sateh eten". Leuk dat daar automatisch danseres zaten van gemaakt is . Ik wist niet dat ik ook fictie kon schrijven. Ik denk dat ik maar een boek ga schrijven met dit ding. Eens kijken wat daar dan allemaal voor een onzin in komt te staan.
  7. Nel Hopmann:
    Hoi,
    Was ik nog even vergeten te schrijven, de bomen op jullie foto's nr. 2 en 4
    zijn tamarinde bomen. Wij hebben toen de bonen/vruchten geplukt en geraapt samen met het personeel en de plaatselijke bevolking, ze kwamen wel uit maar overleefden de winter niet ondanks de kas. In elke toko kan je de pasta kopen. Ze plukken ze in februari en brengen ze dan naar de markt. Ik dacht misschien wel leuk om te weten.
    gr. Nel
  8. Uut zwolle:
    24 juli 2012
    Fijn dat jullie even een relax moment hebben. al is snorkelen ook heel leuk en ontspannend. jammer van het weer bij jullie. hier word is het nu heel warm en strak blauwe lucht. dus waarschijnlijk hebben jullie onze slechte weer gekregen. wel lekker dat jullie zo allerlei verschillende gerechten kunnen nemen. klinkt lekker. hopen op beter weer daar en geniet van jullie ingelaste relax dag. gr