Dag 4 Malacca

17 juli 2012 - Malakka, Maleisië

Hallo mensen,

Als eerste dank voor de leuke reacties, erg leuk om te lezen dat jullie met interesse kijken naar onze belevenissen hier 10.000 km verder. Vanmorgen werden we weer opgehaald door Kim en de chauffeur om 2 uur lang naar Malacca te rijden. Gelukkig in een normale personenauto, deze zijn toch net wat luxer dan zon busje. Maar wat een verschil met Kuala Lumpur, zodra je de stad verlaat via de snelweg is alles een stuk schoner en beter te berijden. De snelweg loopt van Phuket Thailand helemaal naar Singapore. De snelweg hier zijn bijna beter dan die in Nederland, maar goed de snelweg is nu niet waar we de trip voor hebben gemaakt. Volgens de omschrijving zouden we het volgende doen;

Vandaag heeft u de dag ter vrije besteding. U kunt ook een optionele excursie naar het historische Malacca maken.
De bijzondere mix van koloniale en Maleisische sferen maakt Malacca tot een aangename stad.
In Malacca zijn tot op de dag van vandaag de invloeden van meerdere culturen zichtbaar. Tijdens de tour zult u verschillende voorbeelden hiervan bezoeken, zoals de oudste Chinese tempel van Maleisië, de Chinese Cheng Hoon Teng tempel en de Portugese St. Paul’s Church. Jonkerstreet is ook bijzonder leuk, om te dwalen langs antiekwinkeltjes en traditionele restaurantjes.

Als eerste zijn we dus naar de verschillende tempels en moskeeën geweest. Niet echt wat ons interesseert, maar moet zeggen dat de Chinese tempels wel erg mooi aangekleed zijn met bepaalde tekeningen en beelden. Daarnaast hebben we ook door de straatjes lopen slenteren. De ene winkel is de andere winkel...... Dus veel hetzelfde haha. Hier zijn we dus gauw op uitgekeken. Kim heeft ons wel weer een hoop te vertellen.. Gelukkig minder biologieles maar nu meer de gebruiken van de Chinezen hier op maleisië. Best grappig om te horen en zien welke ideeen ze hebben op leven en dood. Gelukkig was het lunchtijd, dus we zijn een restaurantje in gegaan. Deze lunch zat al in het pakket en helaas konden we dus niet kiezen wat we wilden eten, maar het was voor mij wel goed te doen. Rijst, viscurry met pijlstaartrog..... Ja je leest het goed, kipgerecht en een groentegerecht. Voor det viel het dus wel een beetje tegen. De kip was natuurlijk nog met bot, en dat vind ze niet lekker eten... Maar de smaken waren goed, alleen weer veel. Na de lunch hadden we een uurtje vrije tijd om nogmaals de leuke straatjes door te slenteren en de winkeltjes weer eens door te nemen.... Leuk, maar daar hadden we niet zon zin in, we zijn lekker wat buiten de straten langs het water gelopen en uiteindelijk een café gevonden waar we lekker op het terras even wat zijn gaan drinken. Heerlijk in de zon, want die was hier nu volop aanwezig. Malacca ligt aan de kust namelijk. Het was tijd om weer onze gids op te zoeken om eindelijk wat interessants te zien.. De plek waar de Nederlanders de Portugezen hebben verdrongen rond 1600. De gebouwen die er nog staan en uiteindelijk deels door de Nederlanders zijn gebouwd waren best leuk om te zien. Zeker omdat het ook een stukje Nederlandse geschiedenis is in een ver land. Naast een aantal kerken waren ook een hoop Nederlandse begraafplaatsen waar in het oud Nederlands geschreven staat op de grafstenen e.d.

Uiteindelijk toch wel een leuke maar zware dag met veel gewandel en klimmen. Morgen verlaten we Kuala Lumpur en gaan we de jungle in. Teman Negara is onze volgende stop.

slaap lekker voor straks en liefs ons,

ps foto's kunnen weer ff duren.......maar zijn al geüpload.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ma:
    Dat ziet er goed uit!
    Wat een mooie kleurrijke foto's met heerlijke blauwe lucht.
    Geweldig dat we zo mee kunnen genieten, leve de techniek.
    Ik denk dat jullie morgen een heel boeiende en mooie dag tegemoet gaan, slaap lekker!
  2. Ma:
    17 juli 2012
    Ziet er allemaal weer rete druk uit die dag. De sfeer opsnuiven bij al die winkeltjes lijkt mij wel wat. Het spannende gedeelte zullen jullie naar verwachting morgen hebben de jungle in. Wilde dieren enge spinnen en giftige slangen. Precies waar je de hele tijd op hebt zitten wachten Det !!!!!!
  3. Uut zwolle:
    17 juli 2012
    Ha, ha Guido je schrijft iedere x dat het laden van de foto' s effe kan duren. Maar door jou leuke lange berichten (die bij ons even duren voordat we die gelezen hebben) zijn ze aan het eind van het verhaal al geüpload. Dus scheelt weer wachten. We zijn nu al benieuwd naar jullie jungle verhalen. Veel plezier!
  4. ErnstJoke:
    17 juli 2012
    Leuk die verhalen en de volgende wordt heel Spannend, de Jungle, lijkt me geweldig! Oh lekkere genieten hoor!
  5. Odyl:
    17 juli 2012
    Hallo lieverds, helaas wat later achter gekomen dat jullie een reisverslag hebben en hoe ik kon reageren.maar hier ben ik dan.ziet er fantastisch uit allemaal en ik geniet van de verhalen. Morgen de jungle in spannend . Det.niks meenemenen hoor alles heeft daar een goed tehuis! Mensen genieten hoor en ik kijk uit naar het volgende verslag.liefs, Odyl