Dag 9 Penang

22 juli 2012 - Penang George Town, Maleisië

Eindelijk hebben we een goede nacht gehad. Heerlijk op tijd de oogjes kunnen sluiten en door kunnen slapen tot de wekker ging. Deze ging weer normaal om 7 uur. We moesten alleen wat sneller wakker worden en de koffer weer inpakken omdat we om 8 uur opgehaald zouden worden. We moesten daarnaast ook nog eens eten. De reden dat we eerder worden opgehaald is omdat we een optionele excursie erbij hebben gedaan. We zijn oerang oetangs wezen bekijken. Wat hebben we nu vandaag gedaan.

Na het ontbijt brengt u een bezoek aan een lokale markt en op weg naar Penang brengt u een bezoek aan de beroemde Kek Lok Tong grottempel, een van de grootste en meest spectaculaire in Ipoh.
U maakt ook een stop bij het plaatsje Kuala Kangsar, waar u het paleis van de sultan, genaamd Iskandariah Palace en de imposante Ubudiah Moskee bezoekt. Dan is het tijd om de indrukwekkende brug van 13,5 kilometer over te steken naar het tropische eiland Penang, ook wel "Pearl of the Orient" genoemd. Hier zult u 2 nachten verblijven.

De Kek Lok Tong tempel is het uiteindelijk niet geworden. Volgens onze gids was een andere tempel toch net iets mooier en interessanter. Hoe deze nu ook al weer heette geen idee, maar het was wel interessant. Deze tempel was ook in een grot, maar had nog een verrassing. Zodra je de grot aan het einde door was hadden ze nog een tempel gebouwd tussen de kloof. Veel informatie werd er gegeven door de gids over de gebruiken en dergelijke. Onderweg naar onze nieuwe thuisplek zijn we ook nog een moskee en paleizen wezen bekijken. Dit was meer even langs rijden. Rondlopen en weer wegwezen. Toch leuk om dit even tussendoor te hebben gezien. Zeker omdat het de lange rit weer even breekt. Als laatste zijn we naar de Oerang Oetangs gegaan. Hiervoor moesten we met een boot naar een eilandje. Op dit eiland worden de dieren verzorgt, opgegroeid en uiteindelijk weer uitgezet in hun normale leefomstandigheden. Een soort van opvang waarbij ze de beesten van baby af aan helpen. Jammer dat we dit vanachter een soort van kooi moesten aanschouwen, maar beter wij in een kooi dan die beesten. Na een rondleiding over wat ze allemaal doen hier en ondertussen de beesten hebben zien rondlopen, hangen en klimmen was het tijd weer verder te gaan naar ons hotel in Penang. Eindelijk hebben we een hotel met zwembad.  En het ligt ook direct aan het strand. Det was wel even toe aan de zon met wat water. Ze is op dit moment niet helemaal fit. Beetje snotterig en pijn in haar keel. Zal wel door de airco komen en de wisselingen van temperatuur. Vanavond vroeg bed in en kijken hoe ze zich morgen voelt. Dan moeten we weer op pad.

Nel, om toch ook even te reageren op je reactie, we vermaken ons hier wel. Inderdaad we hadden een andere voorstelling, maar denk ook dat we dingen vergelijken met Bali. Dit moeten we niet doen. De landen verschillen zo van elkaar. En we klagen misschien ook wel snel hahaha. Zou je ons de tips van langkawi willen mailen? Daar zitten we namelijk over 2 dagen al. Pfff het gaat snel allemaal, langkawi is onze laatste stop alweer... Na eerst nog genieten van Penang.

Groetjes

owja voordat ik het vergeet, ik heb ook een filmpje op YouTube gezet om jullie een indruk te geven van de geluiden uit het oerwoud in Taman Negara tijdens onze nacht"safari"

1. Ma:
    22 juli 2012
    Leuk dat jullie aapjes zijn wezen kijken. Zeker als ze toch in redelijke vrijheid te zien zijn. Hebben jullie nog bekenden gezien??? Bij die tempel in die kloof kan ik me niet veel voorstellen, maar dat heb je zeker nog wel fotootjes van die we later kunnen bekijken. Geniet nog maar van het laatste weekje, wan dat is ook zo om.
  2. Odyl:
    22 juli 2012
    Heerlijk, tussen de apen,raar dat die beesten in een kooi zitten? In Gambia liepen ze vrij rond,was af en toe wel schrikken natuurlijk.heerlijk dat filmpje lijkt me zo kikken in het donker in het oerwoud lopen echt een belevenis hoor. Det snel opknappen hoor.ik kijk uit naar jullie volgende trip.liefs,Odyl
  3. Ma:
    22 juli 2012
    Helemaal mee eens, beter jullie in de kooi!
    Prachtig allemaal hoor en de foto's en het filmpje, zo kunnen we thuis een beetje sfeer geluiden op doen.
    Alles lijkt mij toch heel erg interessant en indrukwekkend, nu maar even lekker zwemmen voor jullie in het zwembad en hopelijk weer lekker slapen en dan op naar morgen.
  4. Ma:
    22 juli 2012
    Zo zie je maar weer snel even iets doen werkt niet echt. Had de foto's en het filmpje gemist. Leuk dat filmpje met die oerwoud geluiden. Geeft heel goed de sfeer weer.
  5. Nel Hopmann:
    Hoi Guido en Det,

Inderdaad, je kan landen niet vergelijken. We zijn ook in Thailand
    en Sri Lanka geweest, dit zijn ook twee verschillende werelden. Het is allemaal Azië maar toch heel verschillend.

Wat betreft Langkawi is het echt een must om de kabelbaan te nemen, vlakbij de kabelbaan zijn Tax free shops.(bij de in/uitgang van het resort linksaf)Bij de receptie liggen maps van Langkawi gratis verkrijgbaar. Bij de ingang van het resort staan ze met scooterverhuur, zeker doen maar wel wat afdingen, maar ook weer niet teveel. Het waren toen erg aardige jongens, voor bijna niets konden we een scooter meekrijgen om de was weg te brengen en ophalen. Dit is geweldig, zeker voor Det. Je brengt je vuile was weg en de volgende dag is het schoon en gestreken en kan je het thuis zo in de kast leggen!
    Bij de in/uitgang van het resort ga je naar rechts richting
    haven(pas op voor overstekende apen) daar bij de haven is de wasserij. Is ook te lopen hoor! Ook een aanrader is de krokodillenfarm, daar worden dagelijks shows gegeven, is super om te zien. Het is dezelfde weg, maar dan moet je niet richting haven maar rechtdoor gaan na ongeveer twee km ga je linksaf. Gewoon alles op de scooter doen!!!!!er is daar heel weinig verkeer.
    Bij de ingang van het resort is een geweldige Hawker (eettent) We hebben daar heerlijk gegeten, vooral de visgerechten.
    Jammer dat jullie maar twee dagen hebben, wij hebben er toen nog 8 dagen aan vast geplakt.
    Geniet van de laatste dagen!!!!
    Groetjes Nel.

p.s. Let op je ontbijt, want de kleine aapjes pikken de bananen van je tafel, en ik ben benieuwd of de grote varaan nog in de rotsen van het zwemband woont, en tussen de badgasten door kuiert. (hij doet niets Det)