Dag 3 Kuala Lumpur

16 juli 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

vandaag hadden we een citytour in Kuala Lumpur. Om 09:00uur werden we opgepikt door onze gids en chauffeur. Volgens de omschrijving van de tour gaan we het volgende doen:

Na het uitgebreide ontbijt maken we een stadstour door de indrukwekkende en bruisende stad Kuala Lumpur. Deze stad is een smeltkroes van Aziatische culturen. U zult het contrast zien tussen de historische architectuur en de moderne wolkenkrabbers en zelf ervaren hoe het oude en het nieuwe in deze stad samenvloeien.

U brengt een bezoek aan onder andere het Onafhankelijkheidsplein met zijn prachtige gebouwen en het imposante in Moorse stijl gebouwde treinstation. Tevens bezoekt u een lokale batik handwerkplaats en maakt u een fotostop bij de prachtige en niet te missen Petronas Twin Towers. Kuala Lumpur leert u het beste te voet kennen en daarom neemt de gids u nu mee naar de kleine straatjes vanChinatown en naar de mystieke sferen van Little India. Na de tour keert u terug naar het hotel en is de rest van de dag ter vrije besteding.

Op zich was dit wel even leuk om te zien, inderdaad een mengelmoes van diverse culturen e.d. Onze kleine gids Kim Ho kon praten als een gek. Soms niet helemaal verstaanbaar maar we reageerden toch telkens met OK. Haha. Ze was wel aardig en deed goed haar best. Naast de citytour waar we Kuala Lumpur een beetje hebben kunnen leren kennen hebben we ook biologieles gehad. Elk plantje werd besproken en wat voor geneeskrachtig het wel niet had en voor welk kwaaltje. Erg leuk.... Dus ook maar reageren met OK. Nu lijkt het alsof we helemaal geen gesprekstof hadden, dat is natuurlijk niet zo. We hebben lekker zitten babbelen, maar als het over dat soort dingen gaat en half verstaanbaar dan was dat wel zon beetje het meest gebruikte woord. De middag hadden we lekker ter vrije besteding. Kwam goed uit, want er kwam rond een uur of twee een aardige regenbui naar beneden. Onweer en al. Wel lekker zon buitje maar beter op je hotel kamer met een sateh voor je neus. Heerlijk. Die bui was wel nodig ook. Het is best vreemd hier in KL. De ene keer komt er een heerlijke pisgeur op je af en de andere keer weer lekker eten. Dus de bui heeft weer even een hoop schoongeveegd.

We konden vanavond optioneel een diner doen op een rond draaiend restaurant op 200 zoveel meter in de KL tower. We hebben hier maar vanaf gezien. Erg leuk en interessant om te zien natuurlijk maar voor 130 euro hadden we toch zoiets van..... We eten lekker op straat voor maar een tientje.... En dat hebben we ook lekker gedaan. Portie rijst, schaal vol groente en een bak vol sateh. Heerlijk.

Morgen hebben we een excursie geboekt naar malacca, voor degene die al een voorproefje willen... Google is your best friend.

mensen fijne avond en slaap lekker voor straks.. Liefs ons

Ps mochten er nog geen foto's staan dan moet je even wachten, dit duurt even voordat dat is gerefreshed.

1. Ma:
    16 juli 2012
    Om bij de les te blijven: OK
  2. Ma:
    16 juli 2012
    Zo even op google gezien wat jullie morgen ongeveer te wachten staat,genoeg dus!
    Leuke foto's, ik zie dat het inderdaad bewolkt is, maar jullie temperatuur is tenminste beter dan hier.
    Slaap lekker en veel plezier morgen.
  3. Uut zwolle:
    16 juli 2012
    Ik lees het al........de jaloezie slaat hier al toe, behalve die pislucht dan! Lekker hoor en ook een hoop te zien! Truste! En een fijne dag morgen! X
  4. Robannah:
    Hoi Guidets,

Mooie plaatjes, maar niet teveel buiten eten anders kom je straks niet meer van de "pot" af.

Veel plezier in Malacca.
  5. ErnstJoke:
    16 juli 2012
    Gaaf!! Oh zou ook zo willen!! Geweldig, mmmm eten klinkt ook goed, veel plezier en lekker genieten. Vind het zo grappig, we hebben hier in het druilige Nederland :-( dan toch een beetje vakantiegevoel ;-), groetjes