Dag 8 Cameron Highlands

21 juli 2012 - Cameron Highlands, Maleisië

Zo daar zijn we weer, naast de optionele excursie " zonsopgang " en nog wat andere dingen was dit onze tour vandaag:

Vandaag rijdt u naar Gunung Brinchang met zijn 2032 m, de hoogste berg in de omgeving. Hiervandaan heeft u bij helder weer een schitterend uitzicht op de omgeving. Vervolgens gaat u een wandeling maken door het ‘Mossy Forest’, een subtropisch regenwoud. Terwijl u rondloopt geeft de gids uitleg over de unieke plantsoorten die hier te vinden zijn. Vervolgens gaat u uiteraard de beroemde thee proeven in een van de meest toonaangevende theeplantages ter wereld, de Boh Tea Estate.

Om half 6 ging de wekker, wel ff schrikken zo vroeg. Ik ga nu al bijna een half jaar pas rond 8 uur soms half 9 uit bed. Maar goed het is ons gelukt, zeker na een nachtrust van misschien 2-3 uur..... We konden weer niet slapen. Wat dit nu is weten we niet maar wellicht dat het ligt aan de middagtukkies die we zo af en toe doen. ;) we waren lekker op tijd, moesten nog op een ontbijtpakketje wachten. Krijgen we een heel overlevingspakket, welke we trouwens nauwelijks hebben aangeraakt. Veels te druk.
Mister Mutu, onze gids voor de ochtend nam ons samen met nog ander Nederlands gezin naar de plek waar de zonsopkomst was. Mooi uitzicht op de bergen, met daaronder al wat theeplantages. Deze is niet te zien op de foto, was ook wel even klungelen met de instellingen. Had gisteravond snel even wat tips opgezocht op internet. Na de zonsopkomst zijn we helemaal naar de top gegaan waar we bij de zendmasten een uitkijkpost op zijn geklommen. Hier hebben een erg mooi uitzicht over alles gehad. Zie tweede foto met de bergen. Na hier even te hebben uitgewaaid zijn we weer naar de auto gelopen om de berg weer een stuk naar beneden te gaan. Op een gegeven moment werd de auto aan de zijkant gezet en moesten we de struiken in. We betreden de Mossy Forest. Heerlijk, dachten we niet meer de jungle in te moeten, gaan we een soppig bos in. Onze witte en grijze schoenen hebben hier weer veel te lijden, maar het was toch ook wel interessant om te zien. Vrij lastig fotograferen, weinig licht en als er licht was erg veranderlijk door de bomen etc. Ik heb toch hier een leuke foto kunnen maken waar een lichtstraal op een mossig gedeelte kwam. Het valt me toch ook wel een beetje tegen.... Je zou bijna zeggen dat wij nu vol moeten hangen met allerlei buttons en embleempjes omdat we nu toch langzamerhand de scoutingopleiding wel hebben gehad.
En wat hebben we vandaag geluk, het is ontzettend goed weer. De lucht is mooi helder, zonnetje schijnt. Op naar de theefabriek. Zodra je hier de fabriek binnen loopt komt de geur van gemalen thee op je af. Ik ben geen thee drinker, maar dit was een aangename geur. Ook best interessant om te zien hoe ze hier nog de thee verwerken. Hier hebben we ook even een stop gehad om wat thee te proberen met een taartje. En wat een uitzicht hier op de theeplantages. ( zie foto's ) Mister Mutu werkt zelf ook nog op een rozentuin. Hier mochten we ook nog even een kijkje nemen. En hij had hier een paar mooie bloemen en planten staan. Ook fruit en groente was hier te vinden. Even lekker zitten snoepen.
Het volgende van de tour was niet echt heel bijzonder. We zijn naar een cactusverkoperij geweest en daarna nog naar een aardbeiboederij. De tour zat er inmiddels weer op, en we hebben hier zo geluk gehad. Zodra we bij ons hotel waren gedropped kwam het met bakken uit de lucht. De mooie heldere lucht was al snel vertrokken. En wat een onweer hier pffffff. Was soms echt schrikken, maar wat wil je zo tussen de bergen.

Onze gids had ons aangegeven dat als we buiten het hotel wat wilde eten, dat ze ons wel naar een dorp/stad in de buurt wilde brengen. Prima, zoek dan ook een goed lokaal restaurant voor ons uit. Na dat hadden ze goed geregeld. We hebben steamboat gedaan. Hier krijg je bouillon waarin je je groente vlees en vis in kan garen. We hadden voor een duo gekozen. Een pittige en een kipbouillon. Dit is best een leuke ervaring en erg lekker. Je krijgt een hoop schaaltjes vol met diverse groenten en vlees en vis. Het lijkt veel maar het valt uiteindelijk wel mee. Dus..... Weer heerlijk gegeten. Wat ons betreft was dit tot nu toe de leukste en mooiste dag.

1. Tine Schimpl:
    hallo,jullie twee.
    wat een mooie foto´s , prachtig en ik heb ook weer genoten van jullie belevenissen,
    was dus wel weer een vermoeiende maar een tevreden makende dag,
    heel veel genot nog verder op jullie reis, en ik geniet dan van de verhalen,
    veel liefs.
    Tine
  2. Ma:
    21 juli 2012
    Weer een mak daggie. Met nieuwe indrukken. Ik heb zo het gevoel dat er nog veel meer te vertellen is. Die schoenen van jullie zullen het wel niet overleven, maar dan heb je ook wat als je zometeen thuis in de tuin moet werken. Zo zie je maar weer ieder nadeel heb z'n voordeel. Kijk eens of je van de meest lekkere dingen die te eten krijgt de recepten kan meenemen. Dan kun je het zelf een keer voor ons klaar maken.
  3. Ma:
    Prachtige foto's!
    Heerlijk dat jullie een mooie dag achter de rug hebben en dat het weer mee speelde,heeft het duimpje draaien van mij misschien wel mee geholpen.
    Geniet er nog maar lekker van, want volgende week zitten jullie weer in je eigen huis .
  4. Nel Hopmann:
    Hoi vakantiegangers,

Leuk jullie reisverslagen, maar toch krijg ik het idee dat het niet helemaal aan jullie verwachtingen voldoet, jammer. Wij hebben een supervakantie gehad in Maleisië.
    Jammer dat jullie de Petronas twin towers alleen van de buitenkant gezien hebben,(maar dat is vaak met die georganiseerde excursies) binnen is het een groot shopping gebeuren, je kijkt je ogen uit, vooral elektronica etc.
    Tip: neem een taxi voor een dag, maak een prijsafspraak, kijk eerst wat je wil gaan zien, de chauffeur hou je natuurlijk vrij (drankjes en eten) hij weet ook de leukste en mooiste plekjes
    en jullie hebben een geweldige dag zonder dat toeristen gebeuren.
    Trouwens op Langkawi kan je prachtige foto's maken zonder te klimmen, gewoon met de kabelbaan naar boven, wandelen en genieten van het uitzicht. Let wel, er mag boven niet gerookt worden, ook niet buiten!
    Groetjes,
    Nel.(ook van Rob natuurlijk)
    p.s. Als jullie op Langkawi zijn heb ik nog wat tips.
  5. Uut zwolle:
    21 juli 2012
    Oh wat een prachtige foto's! Bergschoenen waren voor deze vakantie geen overbodige luxe voor jullie geweest. Mooi hoor jullie verhalen. Wij krijgen vanaf morgen ook weer lekker weer.
    Dus een dag strand zit er gelukkig voor ons deze vakantie ook in. Geniet nog lekker van al het moois! X ons